Mercedes-Benz SL 55 AMG
A 2001 nyarán bemutatkozott új Mercedes-Benz SL csúcsmodellje, az SL 55 AMG a stuttgarti márka jól ismert 5,5 literes, feltöltött nyolchengeresét kapja.
A 476 lóerős motor legnagyobb, 700 Nm-es forgatónyomatékát már 2650-es percenkénti fordulatszámon leadja, így 1500-as fordulatszámtól 500, míg 2000-től már 650 Nm áll rendelkezésre. Álló helyzetből 4,7 másodpercbe telik a százra gyorsítás, míg tizenöt másodperc múlva a mutató már a 200 km/h-s értéket ostromolja.
Ez a kiugró teljesítmény többek között az új típusú feltöltőnek köszönhető, amelynek teflonbevonatú csavarjai 23 ezres fordulatszámon pörögnek, és óránként 1850 kg-nyi levegőt továbbítanak. A számítógéppel vezérelt üzemanyag-ellátáson kívül a kipufogórendszer érdemel említést, amely megfelel a szuper-sportkocsis menetteljesítményeknek, és egyben teljesíti a 2005-ben életbe lépő EU-4-es környezetvédelmi szabványt is.
Az SL 500-hoz hasonlóan az SL 55 AMG modelleket is számos menetdinamikai eszközzel szerelték fel, például elektrohidraulikus fékekkel és stabilitási rendszerrel. Az SBC a vezető és autó viselkedését figyeli szenzorokkal, és vészhelyzetben a pedál azonnali érintésére a teljes fékerő rendelkezésre áll. A tengelyeket, kerekeket és abroncsokat az AMG mind a nagyobb igénybevételhez alakította. Belső hűtésű, perforált, 360 mm átmérőjű első tárcsák teljesítenek szolgálatot.
Az SL 55 AMG ötfokozatú automata sebességváltóval kapható, ahol a fokozatokat a vezető választhatja meg a kormánykeréken található gombokkal. Ehhez azonban elsőként a manuális módot kell kiválasztania az automata váltó karjával. A többi SL-hez hasonlóan az AMG-változat is vario-tetővel kerül forgalomba, melynek segítségével tizenhat másodperc alatt, egyetlen gombnyomásra alumínium tetős kupé válik a szupergyors roadsterből. Az utasok biztonságára az elsőkön kívül az ajtókba szerelt, kétfázisú légzsákok vigyáznak, ahogyan az új ülések és automatikusan felpattanó bukókeret is a bennülők épségére ügyelnek.
Motor: V8-as, hengerenként háromszelepes Felépítés: orrmotor-hátsókerékhajtás Hengerűrtartalom: 5439 ccm Furat/löket: 97/92 mm Teljesítmény: 350 kW (476 LE) 6100/min Literteljesítmény: 87,51 LE/l Nyomaték: 700 Nm 2650-4500/min Saját tömeg: 1955 kg Terhelhetőség: 245 kg Hossz./Szél./Mag.: 4535/1815/1295 mm Tengelytávolság: 2560 mm Nyomtáv elöl/hátul: 1569/1551 mm Fordulókör átmérője: 10,88 m Csomagtér kupé/kabrió: 317/235 liter Fék: hűtött tárcsafékek elöl-hátul, 360/320 mm Kerekek: elöl 8.5 x 18, hátul 9.5 x 18 colos Gumiabroncsok: elöl 255/40 R18, hátul 285/35 R18 Gyorsulás (0-100 km/h): 4,7 sec Végsebesség: 250 km/h Átlagfogyasztás: 14,2 l/100 km Üzemanyagtartály: 80 liter
|
Optikailag számos kiegészítő különbözteti meg az SL 55 AMG kivitelt az SL 500 változattól. A nagyobb levegőbeömlős lökhárító, feltűnő küszöbök, 18 colos, sokküllős alumínium kerekek és a négy kipufogóvég mind-mind ezt a célt szolgálják. Előre 255/40 R18-as, míg hátulra 285/35 R18-as abroncsok kerülnek. Az ezüst műszerek és piros kapcsolók, valamint az egyedi AMG ülések szolgálnak a belső tér elkülönítésére, amelyet a feketéhez szürke és vörös, illetve a sötétszürkéhez világosszürke színekben, bőrkárpitozással rendelhetünk. Ezen kívül DISTRONIC sebességtartó automatika, szellőztethető ülések, telefon, bixenon fényszórók, COMAND fedélzeti számítógép, PARKTRONIC tolatóradar, üvegbetétes panorámatető, TELEAID segélyszolgálat-értesítő rendszer, guminyomás-ellenőrző, hanggal vezérelhető LINGUATRONIC, valamint TV-vevő alkotja az SL 55 AMG extralistáját.
|