Ami most jn, az egyltaln nem lesz vicces! A szban forg srga csoda nem ms, mint egy Honda Civic EG 3-4 1992 alapjaira plt erm, melyre gazdja minden tren igen sokat ldozott.
Az autban, jelenlegi llapotban 3-4 ves munka fekszik, tulajdonosa pedig egy 27 ves grg-cypriota src, akinek mellesleg egyetlen bntetpontja sincs a jogostvnyban. A tuningrl, s a street-performance-rl elszr Ausztrliban hallott, tudsnak legjavt is a kontinensen tlttt id alatt szedte ssze. Mindenesetre, amit legfontosabbnak tart, az a biztonsg, gy eltli a levgott-szria-rugs „lowridereket" s a gyorshajt fiatal srcokat is az jszakban – annak ellenre, hogy az autja sem ppen vasrnapi bevsrlsok cljbl plt.
A kocsi kvlrl nagyon egyszer – a megjelensrl egy amerikai EREBUNI bodykit hivatott gondoskodni (mellesleg teljes egszben vegszlas manyag), mely els s hts lkhrt, kszbk, valamint egy nagyon „szexi" szrny egyttesbl ll ssze. A kocsi festse specilis fnyrzkeny lakkal kszlt, ahogy a kpeken is szrevehet - a flip-flop fnyezshez hasonlatosan - ms szgbl nzve megvltozik a srga szn rnyalata. Felnik tekintetben, az authoz remekl passzol, 17" x 7" Advanti Racing kerekek kerltek felszerelsre, a pontos tpusuk viszont megfejtetlen maradt szmunkra. Lvn ezek is „okosan" vett kerekek, melyek az n sztramban az 1-2 vvel ezeltt gyrtott, de raktron maradt felniket jellik, amiket jval alacsonyabb ron lehet az j modell-sorozat piacra dobsa utn megvenni. A trcskon Michelin Pilot Sport abroncsok feszlnek, 205/40ZR17-es mretben, ami szerintem egy ilyen kis versenyautra igen tekintlyes mret.
A lnyeg pedig - mint bizonyra mindenki sejti - a motor, melyrl tudni kell, hogy jelenleg kzvetlenl egy turb rendszer felszerelse eltt ll. A tuning alapjul egy szria ngyhengeres, Honda 1,6 literes B16a DOHC VTEC magas fordulatszmon l benzinmotor szolglt. A turbo kit fogadsra elksztett aggregt lgsrtsi arnya 9.5:1, e mellett megnagyobbtott s polrozott hengerfejcsatornk, JG Edelbrock szv szelep (265 mm) s befecskendezsi rendszer kerlt felszerelsre, 8 db fvkval (fels sor fvknknt 300 ccm/min, az als sor 800 ccm/min). Mindez pedig mg csak a kezdet: kevs alkatrsz tallhat az autn, ami nem kerlt cserre: SX benzinpumpa, A-kategris vezrmtengelyek, Wiseco dugattyk, Crower ftengely, Skunk2 szeleprugk, Titnium szeleprgztk, MSD gyjtsi rendszer…
A htsrl Samco csvek, valamint Greddy olaj- s vzhtk gondoskodnak, a kipufog oldalon pedig a HKS komplett rendszere dolgozik. Igazi csemege a Greddy Emanage vezrl rendszere, amivel mr szinte csak a benzin sznt nem lehet belltani... a szerkezet Notebookra kapcsolhat, s a megfelel szoftverrel hihetetlenl precz belltsokat lehet vgezni a vezrls minden nem fix paramterben.
Ami mg a motorra vr:
Ahogy a kpeken is lthat, egy hatalmas, APEXi intercooler tlt-leveg ht, s egy APEXi turbfeltlt, vagy ahogy a gazdja nevezi, a „BIG TURBO". Egy biztos, hogy amint bekerl, a vgeredmnyt mindenkppen ltni - s fotzni - kell!
Lerom nektek elszr angolul, mert amikor n hallottam egy pillanatra forma 1-es „stt ablak" szindrmt kaptam: "When we finish the engine, and drive enough miles to set the parts working in 100%, we will have five hundred horse power on the wheels". Egyszval, amint befejezik a tovbbi fejlesztseket - mivel a motor mg j, a fotzs napjn 2000 km volt benne – s lefutjk a bejratshoz szksges 5 - 10 000 km-t, s az ergp vgre minden alkatrsz tekintetben 100%-ot teljest, nem kevesebb, mint 500 lert tesz majd le az aszfaltra, ami a ltottak alapjn sikerlni is fog!
Nem esett mg sz egy fontos rszrl, a futmrl, ami pedig nmagban is egy csoda! Az alapot Tanabe rugk s lengkarok, Bilstein gtlk, s Fidanza fltengelyek (hozzvetleg 400 pacit birnak el) alkotjk. A motortrben pedig - szksges pluszknt - egy Skunk2 toronymerevt foglal helyet. Az egsz rendszer gy lett kialaktva, hogy minl nagyobb megterhelsnek van kitve az aktv futm, annl tbb energit kpes arra fordtani, hogy az aut slyt az els kerekekre irnytsa, s a lehet legjobb stabilitst biztostsa nagy sebessg, valamint a gyorsuls okozta kilengs korriglsa mellett is.
Vgl, de persze nem utols sorban a fkekrl: a srga szrnyet az els, meghajtott kerekekre szerelt hatalmas (310 mm-es) Wilwood 4 dugattys fkek tartjk kordban.
A kocsi tulajdonosa egybknt nagyon j fej, a fotzs ta tbbszr beszltnk, kaptam tle egy tippet, s egy nem hivatalos idpontot a legnagyobb rivlisa fotzsra. Egy ezstszrke, ugyanilyen vjrat Civicrl van sz, ami szgyentelenl - a maga 768 mrt lerejvel - a legyzhetetlenek kz tartozik a Cyprusi jszakban…
rzseim kifejezend, a kocsival kapcsolatban, s hogy bizonytsam nektek, mennyire mvszetnek tartom az ilyen autk ptst, egy nagyon egyszer mondattal zrnm a cikkem: „n is akarok egy ilyet!"
Tpus |
Honda Civic |
Szrmazsi hely |
Cyprus |
Motor |
|
Motor |
Honda 1,6 literes B16a DOHC VTEC 9.5:1 lgsrtsi arny Megnagyobbtott s polrozott hengerfejcsatornk JG Edelbrock szv szelep (265 mm) s befecskendezsi rendszer SX benzinpumpa, A-kategris vezrmtengelyek, Wiseco dugattyk, Crower ftengely, Skunk2 szeleprugk, Titnium szeleprgztk, MSD gyjtsi rendszer |
Elektronika |
Greddy Emanage vezrl rendszer |
Kipufog |
HKS |
Feltlt |
APEXi turb, APEXi intercooler (beszerels alatt) |
Futm |
|
Gumik |
Michelin Pilot Sport 205/40ZR17 |
Felnik |
Advanti Racing 17x7" |
Rugk |
Tanabe |
Gtlk |
Bilstein |
Merevtk |
Skunk2 toronymerevt |
Fkek |
Wilwood, 4 dugattys 310 mm ell |
Egyb |
Tanabe lengkarok, Fidanza fltengelyek |
Kls Optika |
|
Lgterelk |
EREBUNI bodykit |
Dekor |
Speiclis ktrnyalat fnyezs |
Karosszria |
Extra bemlk a motorhztetn s az els lkhrtn |

|