Nem kis feladat el lltottk a Lamborghini fejlesztõit, amikor azt kaptk megbzatsul, hogy ntsk formba a 11 vig sikeresen szereplõ Diablo utdjt. Az j modell megtervezst azt tette klnsen nehzz, hogy a mrka tradicionlis vonalait megtartva kellett emocionlisan tõkpes, illetve prjt ritktan biztonsgos sportkocsit alkotni.
A Murcilago minden tekintetben megfelel a magas szintû elvrsoknak: maga az aut extrm szilrdsg vzra pl, amely karbon karosszrit hordoz. Kivtelt kpeznek a tetõ s a kt ajt, mivel ezek hagyomnyos acllemezbõl kszlnek. E megolds dupla elõnnyel jr: a slycskkents mellett a karosszria csavarodsi merevsge is nagysgrendekkel meghaladja a Diablt. |
 |
Az aktv s passzv biztonsgot egybknt is nagy betûkkel rtk a cg fejlesztõi, hiszen a ngy, belsõhûtsû trcsafk ugyangy az alapfelszereltsg rszt kpezik, mint ahogyan az elektronikus fkmenedzsmenttel kombinlt 4 csatorns ABS, vagy a TCS nvre hallgat kiprgsgtl. |
 |
Nem kevsb izgalmas a kocsi 6192 kbcentis, V12-es knnyûfm motorja, amely nemes egyszerûsggel vadllatt teszi a ktlses sportkupt. Tbb mint 330 km/h-s vgsebessg, 3,8 msodperces gyorsuls, valamint 580 lerõs teljestmny - rviden gy jellemezhetnnk a Murcilago lenyûgzõ tudst, mikzben a maximlis 650 Nm-es forgatnyomatkrl nem is beszltnk. A motor egy j fejlesztsû hatsebessges vlthoz kapcsoldik, s a nyomatk permanens (viszkokuplungos) sszkerk-hajtsi rendszeren keresztl jut el a kerekekhez. A hts kerekekre alaphelyzetben 45, mg az elsõkre 25 szzalknyi hajterõ kerl. |
 |
Rendkvli stabilitst s kitûnõ tfogst eredmnyez a szban forg megolds, amit tovbb javt a farrszen trnol, a sebessg fggvnyben automatikusan ms helyzetbe ll spoiler. Nagyjbl 130 km/h-s sebessgig alaphelyzetben marad a hts szrny, 130 s 220 kztt elsõ pozciba billen, s a msodik szintet 220 km/h-s sebessg fltt ri el. Ebbõl addan a Murcilago lgellenllsi rtke nem konstans, hanem 0,33 s 0,36 kztt vltozik.

| |